Ikan Bermata Tiga Di Argentina - orangmuo.my

Post Top Ad

Ikan Bermata Tiga Di Argentina

Share This
Seekor ikan bermata tiga telah dilaporkan ditemui dalam tasik berhampiran loji janakuasa nuklear di Argentina, pada 27 Okt lalu.
Ikan bermutasi serigala telah ditangkap oleh seorang nelayan di Cordoba. Penduduk tempatan berkata pencemaran merebak dari loji nuklear yang mengepam air panas melalui paip ke dalam tasik tersebut.
Para nelayan mengambil keputusan untuk tidak makan atau menjual ikan-ikan yang ditangkap dan ia dihantar untuk ujian pengesahan sama ada ia telah [bermutasi] menyebabkan kecacatan yang disebabkan oleh radiasi
.
[The Sun]

13 comments:

Neon said...

menakut kan je zaman sekarang ni

mira_nas said...

hurm. tu la.. kita buat pencemaran.. kita yang dapat balik.

Unknown said...

bahaya tul radiasi tu ye.. sib baik tidak org yg bermutasi...

musafirlalu said...

Salam... Saya tidak bersetuju dengan perkataan 'bermutasi' kerana ia lebih kepada mengiakan teori Darwin tentang manusia beruknya. Bagi bagi saya, ianya adalah kecacatan yang dibawa oleh radiasi dari logi nuklear. Sebagaimana kita diajar semasa dibangku sekolah yang menyebut 'alam semulajadi' sedangkan ayat yang sebetulnya ialah 'alam yang dijadikan'.... Wallahualam.

org muo said...

musafilalu: saya setuju pendapat saudara..maaf tersilap translate :)

budaksowt said...

dah macam2 jer skg ni...

Kak Mahh said...

Kuasa Allah

syuxer said...

ikan macam2 spesies ditemui pada zaman loni..evolusi berubah kot??err evolusi or revolusi hehe..;p

Abang Long said...

Salam...mungkin spesis ikan tu dah lama wujud cuma baru2 ini manusia menemuinya.

Unknown said...

kiamat kian hampir

Unknown said...

aissss seramnyer tengok rupa ikan tu...

LadyBird said...

ikan bermata tiga..
perubahan genetik..

thomas said...

loji nuklear memang merbahaya,jgn sekali2 di pakai di negara kita.

Post Bottom Ad

Pages