Taktik Terlampau Peminta Sedekah - orangmuo.my

Post Top Ad

Taktik Terlampau Peminta Sedekah

Share This

Berbagai-bagai cara digunakan oleh pengemis untuk mendapatkan simpati daripada orang ramai memberi sedekah kepadanya. Mereka terpaksa bekerja keras mengemis untuk mendapatkan sesuap nasi.

Pengemis di negara Cina menggunakan 'trik' terlampau dengan berlakon berpura-pura rakannya mati untuk menarik perhatian orang ramai supaya memberi  sedekah kepada mereka tanpa rasa malu atau bersalah mereka melakukan aksi di tengah-tengah bandar. 
senyuman puas dapat memperdaya orang ramai

banyak dapat hasil bro...

19 ulasan:

Lia3003 berkata...

melampau, mati betul3 baru tau..huhu

anakmuaallaf berkata...

Akal Allah bagi disalahgunakan..Allah ambil balik baru tau..

hydir berkata...

tangkap je org buat mcm ni
dah le susah .. nak nyusahkan org lain pula

Idalara berkata...

nnti ada lak pemgemis kat malaysia yg tiru aksi terlampau ni..

faizalfretless berkata...

ape la sampai camtu, badan sihat tapi malasss...

Che' Pit berkata...

ish ish ish.. melampau dah tu.. mmg x patut

Unknown berkata...

ish2...smpi camtu skali yer.
read mine, also about this thing ;)

[http://thekencana.blogspot.com/2010/01/adakah-ia-satu-sindiket.html]

DIN RAMBONG berkata...

'aksi pengemis terlampau' buat VCD ok jg ni

SatuJutaIdea berkata...

Macam2 cara org nak cari duit. Macam2 idea digunakan utk cari duit. Tapi, kalau guna cara menipu utk meraih simpati... mmg tak patut sangat kan. Ada tenaga, ada kudrat - lebih baik digunakan utk bekerja atau berniaga mencari rezeki.

Faarihin berkata...

macam2 cara orang nak dapat duit ni kan.. ish2..

aida berkata...

teringat drama cina kat tv petang22..

ade gak babak camni

[z@ck] berkata...

gila murahan peminta sedekah ni..
kalau ye pun terdesak..
tak payah la nak bohong org..
haish

akyda radzi berkata...

hahahaha...kelakar tul...ada juga ea macamnie...

pecinta_Islam berkata...

lawak ada jgk..tapi kadang2 sedikit geram..hmm..x ptt x ptt

Unknown berkata...

susah gler hidup dorg...huhu

MR.Z berkata...

macam2 taktik diorang skrg nk tipu kita ye..

Deen berkata...

kat cina rmi la pemintak sedekah..lagi2 kat night market dy..
lupe nama dah..huhu
bandar shenzhen gitu la..
sampai kejar pun ada..

Zikri Husaini berkata...

mak iash..

NiZaM Limited berkata...

adeh..itu macam pon ade ke..
tgk org tu kuat lg..pon mengemis ke.adoiyaii..macam2 hal..

Post Bottom Ad