Kanak-Kanak 20 Bulan Suka Makan Cili Pedas? - orangmuo.my

Post Top Ad

Kanak-Kanak 20 Bulan Suka Makan Cili Pedas?

Share This
Naaman Amer, baru berusia 20 bulan dari Bandar Nablus, Tebing Barat begitu bersahaja dan berasa seronok makan cili hijau pedas seperti makan buah-buahan yang manis. Kanak-Kanak Palestine ini mula menggemari cili hijau sejak berumur 14 bulan lagi dan ibu bapanya pula begitu bangga dengan selera anaknya suka makan cili. Naaman Amir makan cili hampir setiap hari. Sehingga kini tiada sebarang masalah kesihatan menimpa ke atas kanak-kanak tersebut. Walaubagaimanapun perkara tersebut seharusnya dicegah atau dikawal supaya tidak mengganggu kesihatan kank-kanak ini terutamanya bahagian perut dan organ dalaman untuk jangka panjang kerana usianya yang masih terlalu muda. 

19 ulasan:

eMMe berkata...

eeeee...pelik tapi benar.

tuahanugerah berkata...

nampak sedap dia makan, mungkin kena kawal.. mengelakkan kesannya kepada perut dan organ2 yg lain..

NISA' nis berkata...

mungkin reseptor pedas die telah berganti kepada repestor manis? hehe

Miss PIJAOSIX berkata...

alahai...kemain lagi die mkn..:)

ctpayong berkata...

rasenya setting perut dia lain sket kot. jangan tiru aksi dia.

Mummy-Zerry berkata...

mak-aii.. seleranyer dia mkn.. makcik mkn sehiris pun x daya dah.. wakaka

Mama JnJnJ@Sue@Anang berkata...

adoi..pedasnya..budak ni boleh pula tahan.

zaL_cdpx berkata...

lol ! wlau anak suka pn , PERLU ker bg klau dh tw rsikonyer !! aiyarkk
huhu...mcm2....,
"cedap ker cili 2 dik?" tnyaku kpd si kecik itu

Dzasc Skachers berkata...

err.. memang betol gila.. :p

nuriz berkata...

cemana perut budak ni taha ye kalau org biasa mau pedih ni heehehe

ANIS HJ SUKARTI berkata...

pehh!! giler mantop la dorg nie!!

pN.rOs berkata...

waaa. kita yang da besor ni pon ternganga kalu ngadap cili camtu...

Jemanberagas berkata...

uiihh...boleh kena buasir ni

el berkata...

ish2..baik di elakan seblum ape2 terjadi
mmglah rs vangga anak mkn pelik2 cam cili tu tp takut nti mudarat kesihatan kemudian hari..jgn menyesal lak huhuhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

takut rosak usus budak ni nanti..apalah ibu bapa budak ni tak prihatin langsung,sian anak tu.

wan syamilah berkata...

subhanallah..makan cili dik...huhuhu...hmm..tk bahaya ke? blh rosak usus tu...maybe skrg tak la kot..in future nanti sape yg tahu...

Unknown berkata...

Bukan tu cili paling pedas dalam dunia ker?... org beso pon blum tentu tahan...

anyway thanks for joinig the Gerila Penulisan Kreatif... Teruskan menulis, dan saya amat menghargai sumbangan anda..

Zulkifli Sa'don

onniey84 berkata...

cili tu manis agaknya..hehehe

nazc berkata...

jimat, tak payah beli buah mahal-mahal, beli cili jer....kan bagus kalau ade anak macam ni..

Post Bottom Ad