Bikini Berkuasa Solar - orangmuo.my

Post Top Ad

Bikini Berkuasa Solar

Share This
Ciptaan terkini  Andrew Schneider, daripada 'Brooklyn-based designed' bikini berkuasa solar berfungsi sebagai soket bertenaga suria yang mampu mengecas semula peranti elektronik mudah alih anda. Bikini solar ini berfungsi kerana ia direka daripada gabungan kain yang dijahit bersama dengan panel foto-voltaic menggunakan  benang konduktif membolehkan pemakainya serta rakan -rakan yang berada di sebelahnya berkongsi plug iPod atau kamera ke dalam soket USB yang dijahit pada kain.  Pakaian ini boleh berada di dalam air dan perlu dikeringkan soketnya untuk mengecas semula peranti. Setiap set bikini memerlukan 80 jam untuk disiapkan. Harganya £120 setiap set.


She's electric: The Solar Bikini is powered by the sun and has USB sockets stitched in for the wearer to plug in an electronic device
 USB socket: The swimsuit is powered by photo-voltaic panels sewn together with conductive thread

17 comments:

Anonymous said...

As Salam,

atoyaii!!macam2 la org sekarang ni..klaka jer =-=

Firdaus Life said...

haha macam2 la rekaan.. lepas ni ape pulak tatau yang direka.

Jangan Bincang Dengan Lelaki

firdaus hilmy said...

terbaik la :))

LiLy @ MaMaQiStInA said...

hehe..mcm2 jer..sungguh canggih.. :)

Cik Tim said...

agak2 nanti ada litar pintas tak berlaku kat pakaian tu?? haha

Liyana Zahim said...

Pehhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!

Shah Rizar said...

hahahaha.. hampeh tol.. tak panas ke nanti

Unknown said...

dah tkder keje depa ni

odahonebizz said...

amboi xtkut ke kalo rmi2 tmpg cas ipod kat situ...hoho...

lilypelangi said...

terbaekkkkk . haha

mama aini said...

macam2 hal !! ciptaan terkini yg terlebih pelik !!!

Posok momogun said...

ahaha.. bengong betul siap ada bakini solar.. haha..

Unknown said...

cangih siot!

Bidadari Syurga said...

memacam... nak dengar ipodpun beboge baru dpt cas bateri? heeeeeeeeeeeee lawak... lucu tul... baguslah untuk dorang...

Unknown said...

napak cm mahal~~ish2

Unknown said...

huh! mcm ni pun ada!!

misyamissyou said...

mcm2..canggih beno dh dunia skrg ni..

Post Bottom Ad

Pages